کتاب کنترل ذهن وراج اثر ایتن کراس انتشارات بذر خرد
کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت اثر لیندا کاندی انتشارات پندار تابان
کتاب تو ثروتمند زاده شده ای اثر باب پراکتر انتشارات نسل نو اندیش
کتاب بازگشت به عشق اثر هارویل هندریکس نشر نسل نواندیش
کتاب آموزش و همکاری در محیط های نوین کاری اثر رندی املو نشر اژدهای طلایی
کتاب همه می تونن زرنگ باشن(جلد دوم) اثر نرگس تبریزی نشر فراروان
کتاب همه می تونن زرنگ باشن(جلد اول) اثر نرگس تبریزی نشر فراروان
کتاب اصول اعتماد به نفس اثر کتی کی و کلر شیپمن نشر آسیم
کتاب غلبه بر عادت های مزاحم اثر دیپاک چوپرا نشر پیکان
کتاب برتری خفیف اثر جف اولسون نشر میلکان
کتاب بازی زندگی اثر فلورانس اسکاول شین نشر نسل نو اندیش
کتاب قدرت انضباط شخصی اثر برایان تریسی انتشارات آوای بستان
کتاب یافتن جوهر درون اثر کن رابینسون نشر آسمان نیلگون
کتاب زنانگی اثر زیگموند فروید نشر نگاه
کتاب بازداری ها، نشانگان و اضطراب اثر زیگموند فروید نشر نگاه
کتاب جستارهایی درباره تکوین بیماری های روانی اثر زیگموند فروید نشر نگاه
کتاب جنسیت مغز اثر آن مویر انتشارات لیوسا
کتاب خلع سلاح همسر انتقادگر اثر میشل اسکین نشر سایه سخن
کتاب من دیگر ما (جلد 11) دنیای قشنگ خدمتگزاری و تربیت بچه های کاری اثر محسن عباسی ولدی نشر آیین فطرت
کتاب من دیگر ما (جلد12)دختران و همسری و شغل ناب مادری اثر محسن عباسی ولدی نشر آیین فطرت
کتاب من دیگر ما (جلد13) دختران آسمانی و سفیران مهربانی اثر محسن عباسی ولدی نشر آیین فطرت
کتاب راهنمای ازخودمراقبتی برای زنان شاغل و پرمشغله اثر سوزان فالتر انتشارات شمشاد
کتاب لذت کار کردن اثر ماری کندو و اسکات سوننشین انتشارات شمشاد
كتاب قبایل اثر ست گادین نشر آموخته
کتاب ماورای طبیعی شدن اثر جو دیسپنزا نشر نسل نواندیش
کتاب مارکسیسم و روانکاوی اثر روبن اسبورن نشر نگاه
کتاب چرا احمق، بیمار و بی پول هستید و چگونه می توانید باهوش،سالم و پولدار شوید؟ اثر رندی گیج نشر آموخته
كتاب جواب مثبت بگيريم اثر جمعي از نويسندگان نشر آموخته
كتاب ضرورت گرايي گرايش اصولي به كمترين ها اثر گرگ مك كئون انتشارات شمشاد
کتاب مادر بودن اثر کاترین می انتشارات پندار تابان
کتاب نظم و تعادل در سبک زندگی اثر عباس اسماعیلی نشر پیکان
کتاب قوانین کاریزما مهارت های تاثیرگذاری و جذب اثر کرت دبلیو.مورتنسن انتشارات شباهنگ
کتاب اوضاع خیلی خراب است کتابی درباره ی امید اثر مارک منسن نشر میلکان
کتاب هنر عشق ورزیدن اثر اریک فروم انتشارات مروارید
کتاب نردبان شکسته اثر کیت پین نشر میلکان
کتاب عادت های اتمی اثر جیمز کلیر نشر نوین
کتاب آرامش اثر آلن دوباتن انتشارات نشر کتیبه پارسی
کتاب هنر فروش کردن اثر برایان تریسی انتشارات ذهن آویز
به نام خدا سایت شی مارکت
روانشناسی در تاریخچهٔ کوتاه خود، به گونههای متفاوتی تعریف شدهاست. اولین دسته از روانشناسان، حوزه کار خود را «مطالعه فعالیت ذهنی» میدانستند. با توسعه رفتارگرایی در آغاز قرن حاضر و تأکید آن بر مطالعه انحصاری پدیدههای قابل اندازهگیری عینی، روانشناسی به عنوان «بررسی رفتار» تعریف شد. این تعریف، معمولاً، هم شامل مطالعه رفتار حیوانها بود و هم رفتار آدمیان، با این فرضها که:
- اطلاعات حاصل از آزمایش با حیوانها قابل تعمیم به آدمیان است.
- رفتار حیوانها بهخودیخود، شایان توجهاست.
از سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۶۰ در بسیاری از کتابهای درسی روانشناسی، همین تعریف ارائه میشد؛ اما با توسعهٔ روانشناسی پدیدارشناختی و روانشناسی شناختی، بار دیگر به تعریف قبلی رسیدهایم و در حال حاضر در تعاریف روانشناسی هم به «رفتار» اشارهمیشود و هم به «فرایندهای ذهنی». روانشناسی را میتوان چنین تعریف کرد: مطالعه علمی رفتار و فرایندهای روانی. این تعریف، هم توجه روانشناسی را به مطالعه عینی رفتار قابل مشاهده آشکار میسازد و هم به فهم و درک فرایندهای ذهنی که مستقیماً قابل مشاهده نیستند و بر اساس دادههای رفتاری و عصب-زیستشناختی قابل استنباط هستند، عنایت دارد
اخیراً مشکلات سلامت روان، بیشتر شده یا اینکه بشر بیشتر به آن، توجه کردهاست.
رسیدن به آرامش و اطمینان و دوری از افسردگی و اضطراب، از اساسیترین نیازهای سرِشتی انسان و از دیرباز، جزو مسائل اساسی بشر بودهاست. همین مسئله، موجب شده تا در ادیان و آیینهای کهن بشری، ضمن تشریح علل آرامش روحی و روانی، راهکارهایی برای پاسخ به این نیاز اساسی بشر ارائه شود. از سویی دیگر، بهداشت و سلامت روانی، یکی از نیازهای اجتماعی نیز هست؛ چراکه عملکرد مطلوب جامعه، مستلزم برخورداری از کسانی است که از نظر سلامت و بهداشت روانی در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشند.
روانشناسی، تشریحکننده تلاشهای توصیفکننده هوشیاری، رفتار و تأثیرات متقابل اجتماعی میباشد. منظور ابتدائی روانشناسی تجربی، توضیح تجربه و رفتار انسان به همان صورتی که رخ میدهد بود. در حدود بیست سال گذشته، روانشناسی به بررسی ارتباط هوشیاری و مغز یا دستگاه عصبی پرداخت. هنوز مشخص نیست اینها به چه صورتهایی با هم در ارتباط هستند؛ آیا هوشیاری تعیینکننده وضعیت مغز است یا وضعیت مغز، تعیینکننده هوشیاری است یا اینکه هر دو اینها روشهای خاص خود را دارند؟ احتمالاً برای فهم این ارتباطات میباید ابتدا با تعاریف «هوشیاری» و «وضعیت مغز» آشنا گردید یا اینکه آیا هوشیاری، نوعی «وهم و خیال» پیچیدهاست که هیچ ارتباطی با فرایندهای عصبی ندارد؟ فهم عملکرد مغز نیز بهصورتی فزاینده در تئوری و تمرین روانشناسی خصوصاً در بخشهایی مانند هوش مصنوعی، روانشناسی شناخت اعصاب و علوم شناختگرای اعصاب داخل شدهاست.
روانشناسی دانش ذهن و رفتار است و پدیدههای هوشیار و ناهوشیار و همچنین احساسات و افکار را مطالعه میکند.
یک بالینگر یا محقق حرفه ای که در این رشته مشارکت دارد روانشناس نامیده میشود و میتواند به عنوان یک دانشگر در حوزههای اجتماعی، رفتاری یا شناختی طبقهبندی شود. برخی از روانشناسان سعی در درک نقش عملکردهای ذهنی در رفتارهای فردی و اجتماعی دارند. برخی دیگر فرایندهای فیزیولوژیکی و بیولوژیکی را که زمینهساز عملکردها و رفتارهای شناختی است، کشف میکنند.
روانشناسان رفتار و فرایندهای ذهنی، از جمله ادراک، شناخت، توجه، احساسات، هوش، تجربیات ذهنی، انگیزه، عملکرد مغز و شخصیت را کاوش میکنند. روابط بین فردی، تاب آوری روانشناختی، تاب آوری خانواده و سایر زمینههای روانشناسی اجتماعی هم از زمینههای مورد علاقه روانشناسان است. روان شناسان محقق از روشهای تجربی برای استنتاج روابط علی و همبستگی بین متغیرهای روانی-اجتماعی استفاده میکنند. برخی، اما نه همه، روانشناسان بالینی و مشاوره ای از تفاسیر نمادین استفاده میکنند.