کتاب روش برخورد با افراد دشوار اثر سم هورن انتشارات درسا
کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست اثر کیم-وو-چونگ انتشارات سما
کتاب جز عشق راهی نیست اثر برایان ال. وایس نشر آینده درخشان
کتاب عشق انتقالی اثر زیگموند فروید نشر نگاه
کتاب شاد بودن کافی نیست اثر مارک منسن نشر میلکان
کتاب تو شاهکاری دختر! اثر ریچل هالیس نشر نسل نواندیش
کتاب واکسیناسیون روانی کودک اثر حسام فیروزی نشر نگاه
کتاب برو به دستش بیار اثر ریچارد برانسون نشر کتیبه پارسی
کتاب یا متمایز شو یا بمیر اثر برایان تریسی انتشارات پندارتابان
کتاب قدرت هوش کلامی اثر تونی بوزان نشر میم
کتاب روانشناسی تصویر ذهنی اثر ماکسول مالتز انتشارات شباهنگ
کتاب فراتر از نظم اثر جردن بی پیترسون نشر پیکان
کتاب بدرود دون پایگی اثر شریل سندبرگ نشر آموزه
کتاب اضطراب ( دفتر دوم ) اثر ژاك لاكان انتشارات پندار تابان
کتاب معیارهای قابلیت در تفکر نقادانه اثر ریچارد پل و لیندا الدر نشر نو
کتاب تفکر نقادانه درباره مسائل اخلاقی اثر ریچارد پل و لیندا الدر نشر نو
کتاب چگونه با کودکم رفتار کنم اثر استیفن گاربر نشر مروارید
کتاب قانون جذب آبراهام اثر استر و جری هیکس نشر نسل نواندیش
کتاب عمر کوتاه نیست ما کوتاهی می کنیم اثر مسعود لعلی نشر میم
کتاب بهانه های متداول برای تنبلی اثر نیک هال نشر بذر خرد
کتاب کتاب من(سفر و گردش در خودم ) اثر آلن دو باتن نشر کتاب سرای نیک
کتاب برتری خفیف اثر جف اولسون نشر ققنوس
کتاب جرات داشته باش راه های افزایش اعتماد به نفس اثر فردریک فانژه انتشارات شمعدونی
کتاب دقیقا چه بگویید تا قطعا بفروشید اثر سوسن قاسمی نشر نگاه نوین
کتاب تغییر مسیر اثر شریل سندبرگ نشر نوین
کتاب تفکر سریع و کند اثر دنیل کانمن نشر نوین
کتاب هنر انسان شدن اثر کارل راجرز نشر نو
کتاب روان شناسی ملال اثر جیمز دانکرت و جان دی ایستوود نشر نوین
کتاب شرمساری در حضور ديگران اثر جان رانسن انتشارات بذر خرد
کتاب تغییر آفرین اثر جونا برگر نشر نوین
کتاب دروغ هایی که به خود می گوییم اثر جان فردریکسون انتشارات بینش نو
کتاب از نو با تو نقطه نه علامت سوال اثر محسن عباسی ولدی انتشارات آیین فطرت
کتاب قانون جذب اثر مایکل لوسیر انتشارات لیوسا
کتاب نقاشی کن تا اتفاق بیفتد اثر باربارا دایان بری انتشارات کتیبه پارسی
کتاب 10 رمز موفقیت و آرامش درون اثر دکتر وین دایر انتشارات لیوسا
کتاب بعد از نوشتن بسوزان اثر ریانن شو انتشارات پرتقال
کتاب ذهنیت برنده جستارهایی درباره رسیدن به هدف اثر جیمز کلییر نشر میلکان
کتاب چگونه صحبت کنیم تا کودکان بتوانند یاد بگیرند اثر ادل فی بر و الین مازلیش نشر نسل نواندیش
کتاب زندگی لیمونادی اثر زاک فریدمن نشر نسل نواندیش
کتاب دنیایت را تغییر بده اثر جان سی مکسول و راب هاسکینز نشر نسل نواندیش
کتاب شهامت تو را می خواند اثر رایان هالیدی نشر نسل نواندیش
کتاب پیامی از ماورا اثر سارا وایزمن نشر نسل نواندیش
کتاب ان ال پی روانشناسی تاریک اثر جی آر اسمیت نشر نسل نواندیش
کتاب باورش کنید اثر جیمی کرن لیما نشر نسل نواندیش
کتاب جادوی کسب و کار کوچک برای پول در آوردن نباید کار خیلی بزرگی بکنی اثر شارون روو نشر نسل نو اندیش
کتاب جیبی شاد و پراز پول اثر دیوید کامرون جیکاندی نشر نسل نواندیش
کتاب چابکی برای همه اثر مت لمی نشر نسل نواندیش
کتاب ذهنیت برکت آفرین اثر جوئل اوستین نشر نسل نواندیش
کتاب شفای قلب شکسته اثر آقوومو دانیل آکپو نشر نسل نواندیش
کتاب شکوفا شو! اثر جوئل اوستین نشر نسل نواندیش
کتاب موعد مقرر اثر هاکان منگوچ نشر نسل نواندیش
به نام خدا سایت شی مارکت
روانشناسی در تاریخچهٔ کوتاه خود، به گونههای متفاوتی تعریف شدهاست. اولین دسته از روانشناسان، حوزه کار خود را «مطالعه فعالیت ذهنی» میدانستند. با توسعه رفتارگرایی در آغاز قرن حاضر و تأکید آن بر مطالعه انحصاری پدیدههای قابل اندازهگیری عینی، روانشناسی به عنوان «بررسی رفتار» تعریف شد. این تعریف، معمولاً، هم شامل مطالعه رفتار حیوانها بود و هم رفتار آدمیان، با این فرضها که:
- اطلاعات حاصل از آزمایش با حیوانها قابل تعمیم به آدمیان است.
- رفتار حیوانها بهخودیخود، شایان توجهاست.
از سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۶۰ در بسیاری از کتابهای درسی روانشناسی، همین تعریف ارائه میشد؛ اما با توسعهٔ روانشناسی پدیدارشناختی و روانشناسی شناختی، بار دیگر به تعریف قبلی رسیدهایم و در حال حاضر در تعاریف روانشناسی هم به «رفتار» اشارهمیشود و هم به «فرایندهای ذهنی». روانشناسی را میتوان چنین تعریف کرد: مطالعه علمی رفتار و فرایندهای روانی. این تعریف، هم توجه روانشناسی را به مطالعه عینی رفتار قابل مشاهده آشکار میسازد و هم به فهم و درک فرایندهای ذهنی که مستقیماً قابل مشاهده نیستند و بر اساس دادههای رفتاری و عصب-زیستشناختی قابل استنباط هستند، عنایت دارد
اخیراً مشکلات سلامت روان، بیشتر شده یا اینکه بشر بیشتر به آن، توجه کردهاست.
رسیدن به آرامش و اطمینان و دوری از افسردگی و اضطراب، از اساسیترین نیازهای سرِشتی انسان و از دیرباز، جزو مسائل اساسی بشر بودهاست. همین مسئله، موجب شده تا در ادیان و آیینهای کهن بشری، ضمن تشریح علل آرامش روحی و روانی، راهکارهایی برای پاسخ به این نیاز اساسی بشر ارائه شود. از سویی دیگر، بهداشت و سلامت روانی، یکی از نیازهای اجتماعی نیز هست؛ چراکه عملکرد مطلوب جامعه، مستلزم برخورداری از کسانی است که از نظر سلامت و بهداشت روانی در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشند.
روانشناسی، تشریحکننده تلاشهای توصیفکننده هوشیاری، رفتار و تأثیرات متقابل اجتماعی میباشد. منظور ابتدائی روانشناسی تجربی، توضیح تجربه و رفتار انسان به همان صورتی که رخ میدهد بود. در حدود بیست سال گذشته، روانشناسی به بررسی ارتباط هوشیاری و مغز یا دستگاه عصبی پرداخت. هنوز مشخص نیست اینها به چه صورتهایی با هم در ارتباط هستند؛ آیا هوشیاری تعیینکننده وضعیت مغز است یا وضعیت مغز، تعیینکننده هوشیاری است یا اینکه هر دو اینها روشهای خاص خود را دارند؟ احتمالاً برای فهم این ارتباطات میباید ابتدا با تعاریف «هوشیاری» و «وضعیت مغز» آشنا گردید یا اینکه آیا هوشیاری، نوعی «وهم و خیال» پیچیدهاست که هیچ ارتباطی با فرایندهای عصبی ندارد؟ فهم عملکرد مغز نیز بهصورتی فزاینده در تئوری و تمرین روانشناسی خصوصاً در بخشهایی مانند هوش مصنوعی، روانشناسی شناخت اعصاب و علوم شناختگرای اعصاب داخل شدهاست.
روانشناسی دانش ذهن و رفتار است و پدیدههای هوشیار و ناهوشیار و همچنین احساسات و افکار را مطالعه میکند.
یک بالینگر یا محقق حرفه ای که در این رشته مشارکت دارد روانشناس نامیده میشود و میتواند به عنوان یک دانشگر در حوزههای اجتماعی، رفتاری یا شناختی طبقهبندی شود. برخی از روانشناسان سعی در درک نقش عملکردهای ذهنی در رفتارهای فردی و اجتماعی دارند. برخی دیگر فرایندهای فیزیولوژیکی و بیولوژیکی را که زمینهساز عملکردها و رفتارهای شناختی است، کشف میکنند.
روانشناسان رفتار و فرایندهای ذهنی، از جمله ادراک، شناخت، توجه، احساسات، هوش، تجربیات ذهنی، انگیزه، عملکرد مغز و شخصیت را کاوش میکنند. روابط بین فردی، تاب آوری روانشناختی، تاب آوری خانواده و سایر زمینههای روانشناسی اجتماعی هم از زمینههای مورد علاقه روانشناسان است. روان شناسان محقق از روشهای تجربی برای استنتاج روابط علی و همبستگی بین متغیرهای روانی-اجتماعی استفاده میکنند. برخی، اما نه همه، روانشناسان بالینی و مشاوره ای از تفاسیر نمادین استفاده میکنند.