کتاب 16 قانون انکار ناپذیر سخنوری و ارتباطات اثر جان سی . مکسول نشر نسل نواندیش
کتاب نه! واژه ساده ای که می تواند زندگی تان را تغییر دهد اثر جنا کمپ نشر پیکان
کتاب مثبت گرایی سمی اثر ویتنی گودمن انتشارات اندیشه مولانا
کتاب پنج سطح وابستگی اثر دن میگل روییز پسر نشر کلک آزادگان
کتاب هرگام آرامش اثر تیک نات هان نشر کلک آزادگان
کتاب آرامش به هر قیمتی اثر دبورا دی پور نشر کلک آزادگان
کتاب اثر مرکب اثر دارن هاردی نشر سما
کتاب ثروتمندترین مرد بابل اثر جورج سی کلاسون انتشارات سما
کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد اثر دکتر هنریت آن کلاوسر انتشارات سما
کتاب غلبه بر اضطراب اجتماعی و کمرویی اثر گیلیان باتلر انتشارات آسیم
کتاب صبح جادویی اثر هال الرود انتشارات سما
کتاب معجزه سپاس گزاری اثر راندا برن انتشارات سما
کتاب بیشعوری اثر خاویر کرمنت انتشارات خانه هنر و ادبیات
کتاب قدرت فکر مثبت اثر پراوین ورما انتشارات سما
کتاب قانون 5 ثانیه اثر مل رابینز انتشارات سما
کتاب هنر ظریف بی خیالی اثر مارک منسون نشر سما
کتاب زبان بدن اثر آلن و باربارا پیز انتشارات سما
کتاب درمان اضطراب اثر گیلیان باتلر،تونی هوپ نشر نسل نواندیش
کتاب روان شناسی خلاقیت اثر ماکسول مالتز انتشارات شباهنگ
کتاب ناخن خشک ها و ولخرج ها اثر دومنیکا میسن نشر اژدهای طلایی
کتاب مرگ اثر جفری اسکار نشر نو
کتاب سفر درونی اثر رومن رولان انتشارات دوستان
کتاب سه اثر اثر کاترین پاندر نشر جمهوری
کتاب تنها راز موفقیت، دوام آوردن اثر مارک یارنل انتشارات زمینه
کتاب ابرمغز اثر دیپاک چوپرا نشر پندار تابان
کتاب نبوغ (آموزههاي خلاقيت و نوآوري) اثر تینا سینگ انتشارات پندار تابان
کتاب مدیریت زمان اثر برایان تریسی نشر ذهن آویز
کتاب از خدا بخواه او می دهد اثر استر و جری هیکس انتشارات البرز
کتاب زمینی نو اثر اکهارت تول نشر البرز
کتاب سطل شما چقدر پر است؟ اثر تام راث نشر البرز
كتاب زن ها مردها را از دست می دهند چرا اثر جس مککان نشر البرز
کتاب انسان و سمبولهایش اثر کارل گوستاو یونگ انتشارات دایره
کتاب اندیشه های ماندگار اثر وین دایر نشر هامون
کتاب کشف ذهن (فروید،آدلر و یونگ ) اثر والتر کوفمان انتشارات چرخ جلد سوم
موهبت روان درمانگری اثر اروین د. یالوم نشر ققنوس
کتاب روان شناسی هنر اثر جورج مدر نشر نو
کتاب تکامل زن اثر سارا جیکز رابرتز نشر نسل نواندیش
کتاب رودخانه آگاهی اثر آلیور ساکس نشر نو
کتاب اراده به دانستن اثر میشل فوکو نشر نی
کتاب کوک ساز رابطه اثر استیو اسکات و بری دیونپورت نشر شبنا
کتاب ذهنیتت را برای موفقیت شکل بده اثر کارالویل لیبا نشر شبنا
کتاب هواُپونوپونو اثر لوک بودن و ماریاالیزا هورتادوگراسیت نشر شبنا
کتاب قدرت زمان اثر برایان تریسی نشر ذهن آویز
كتاب دايره المعارف زبان زنان و مردان اثر ماريو بارت نشر ثالث
زنان برتر از ما اثر جنی چاماس نشر شمعدونی
کتاب قلمرو نامرئی اثر مگان اورورک نشر نیکو نشر
به نام خدا سایت شی مارکت
روانشناسی در تاریخچهٔ کوتاه خود، به گونههای متفاوتی تعریف شدهاست. اولین دسته از روانشناسان، حوزه کار خود را «مطالعه فعالیت ذهنی» میدانستند. با توسعه رفتارگرایی در آغاز قرن حاضر و تأکید آن بر مطالعه انحصاری پدیدههای قابل اندازهگیری عینی، روانشناسی به عنوان «بررسی رفتار» تعریف شد. این تعریف، معمولاً، هم شامل مطالعه رفتار حیوانها بود و هم رفتار آدمیان، با این فرضها که:
- اطلاعات حاصل از آزمایش با حیوانها قابل تعمیم به آدمیان است.
- رفتار حیوانها بهخودیخود، شایان توجهاست.
از سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۶۰ در بسیاری از کتابهای درسی روانشناسی، همین تعریف ارائه میشد؛ اما با توسعهٔ روانشناسی پدیدارشناختی و روانشناسی شناختی، بار دیگر به تعریف قبلی رسیدهایم و در حال حاضر در تعاریف روانشناسی هم به «رفتار» اشارهمیشود و هم به «فرایندهای ذهنی». روانشناسی را میتوان چنین تعریف کرد: مطالعه علمی رفتار و فرایندهای روانی. این تعریف، هم توجه روانشناسی را به مطالعه عینی رفتار قابل مشاهده آشکار میسازد و هم به فهم و درک فرایندهای ذهنی که مستقیماً قابل مشاهده نیستند و بر اساس دادههای رفتاری و عصب-زیستشناختی قابل استنباط هستند، عنایت دارد
اخیراً مشکلات سلامت روان، بیشتر شده یا اینکه بشر بیشتر به آن، توجه کردهاست.
رسیدن به آرامش و اطمینان و دوری از افسردگی و اضطراب، از اساسیترین نیازهای سرِشتی انسان و از دیرباز، جزو مسائل اساسی بشر بودهاست. همین مسئله، موجب شده تا در ادیان و آیینهای کهن بشری، ضمن تشریح علل آرامش روحی و روانی، راهکارهایی برای پاسخ به این نیاز اساسی بشر ارائه شود. از سویی دیگر، بهداشت و سلامت روانی، یکی از نیازهای اجتماعی نیز هست؛ چراکه عملکرد مطلوب جامعه، مستلزم برخورداری از کسانی است که از نظر سلامت و بهداشت روانی در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشند.
روانشناسی، تشریحکننده تلاشهای توصیفکننده هوشیاری، رفتار و تأثیرات متقابل اجتماعی میباشد. منظور ابتدائی روانشناسی تجربی، توضیح تجربه و رفتار انسان به همان صورتی که رخ میدهد بود. در حدود بیست سال گذشته، روانشناسی به بررسی ارتباط هوشیاری و مغز یا دستگاه عصبی پرداخت. هنوز مشخص نیست اینها به چه صورتهایی با هم در ارتباط هستند؛ آیا هوشیاری تعیینکننده وضعیت مغز است یا وضعیت مغز، تعیینکننده هوشیاری است یا اینکه هر دو اینها روشهای خاص خود را دارند؟ احتمالاً برای فهم این ارتباطات میباید ابتدا با تعاریف «هوشیاری» و «وضعیت مغز» آشنا گردید یا اینکه آیا هوشیاری، نوعی «وهم و خیال» پیچیدهاست که هیچ ارتباطی با فرایندهای عصبی ندارد؟ فهم عملکرد مغز نیز بهصورتی فزاینده در تئوری و تمرین روانشناسی خصوصاً در بخشهایی مانند هوش مصنوعی، روانشناسی شناخت اعصاب و علوم شناختگرای اعصاب داخل شدهاست.
روانشناسی دانش ذهن و رفتار است و پدیدههای هوشیار و ناهوشیار و همچنین احساسات و افکار را مطالعه میکند.
یک بالینگر یا محقق حرفه ای که در این رشته مشارکت دارد روانشناس نامیده میشود و میتواند به عنوان یک دانشگر در حوزههای اجتماعی، رفتاری یا شناختی طبقهبندی شود. برخی از روانشناسان سعی در درک نقش عملکردهای ذهنی در رفتارهای فردی و اجتماعی دارند. برخی دیگر فرایندهای فیزیولوژیکی و بیولوژیکی را که زمینهساز عملکردها و رفتارهای شناختی است، کشف میکنند.
روانشناسان رفتار و فرایندهای ذهنی، از جمله ادراک، شناخت، توجه، احساسات، هوش، تجربیات ذهنی، انگیزه، عملکرد مغز و شخصیت را کاوش میکنند. روابط بین فردی، تاب آوری روانشناختی، تاب آوری خانواده و سایر زمینههای روانشناسی اجتماعی هم از زمینههای مورد علاقه روانشناسان است. روان شناسان محقق از روشهای تجربی برای استنتاج روابط علی و همبستگی بین متغیرهای روانی-اجتماعی استفاده میکنند. برخی، اما نه همه، روانشناسان بالینی و مشاوره ای از تفاسیر نمادین استفاده میکنند.